8 Nisan 2015 Çarşamba

Sporu Sevdirenler Serisi - 1

Spor benim için zaman geçirmekten öte hayatımın bir parçası. Sokakta büyüyen son nesil olarak, futbol, basketbol ve voleybolla ilgili fundamental bilgilere sahip olmama rağmen profesyonel seviyeye taşımak konusunda başarılı olamadık veya olmak için zorlamadık. Bu sebeple izlemek, yapmaktan daha zevk verir hale geldi.

Spor efsaneleri konusunda çok şanslı bir nesil olduğumuzu düşünüyorum. Şimdilerde benim için popülaritesini yitirmiş sporlarda bile (ki başka bir yazı konusu olacaktır), o spora dair hatırlanmaya değer anılar bırakan insanlar vardı. Başlamak için hangisini seçeceğime çok zor karar verdim. Sonuçta bana kırmızının da yeri geldiğinde güzel bir renk olduğunu öğreten nam-ı değer "Rainmaster" MİCHAEL SCHUMACHER oldu.



Formula 1 tarihine damgasını vurmuş pilotlar arasında nesil olarak yetiştiğim iki efsaneden biridir Schumi. Hakkinen'le olan kıyasıya rekabet F1'in belki de son büyük rekabetiydi ve bizim nesil bunu doyasıya yaşadı. Bu rekabette benim tarafım, kıpkırmızı Scuderia Ferrari ile yarışan Schumacher'di. Kariyerinde şu kadar yarış kazandı, bu kadar şampiyon oldu falan demeyeceğim. Zaten küçük bir araştırma ile bulunabilecek bilgiler ile doldurmayacağım burayı. Anlatmak istediğim, playstation'da F1 oynarken seneler boyunca başka araç ve pilot seçtirmeyecek kadar, kuzenimle Fenerbahçe-Galatasaray derbisi (kendisi Hakkinen'cidir. Sevgiler Oğuzcan) izlermişçesine rekabete girecek kadar, emekli olduktan sonra onun sevdirdiği spordan zevk alamayacak kadar üzerimde etki yaratmış olması.


Dünyada popüler olan spor dalları arasında döneminde onun kadar dominasyon yapan (Hakkinen sonrası dönem için söylüyorum bunu) sporcu çok azdır. F1 yönetiminin onu durdurmak ya da en azından rekabeti arttırmak için kural değişiklikleri yapması spor tarihinde eşine rastlanmayan bir durumdur. Bu onun ne kadar büyük bir yetenek olduğunu gösteren en önemli olaylardan biridir kanımca.





Bıraktıktan sonra F1'de pilot desteklemeyi bıraktığım sadece ondan miras kalan Ferrari sevdasının devam etmesini sağlayan adam şu anda ölümle pençeleşiyor. Adrenalin tutkusunu emekliliğinde de doruklarda yaşayan Schumi, Fransa'nın Grenoble bölgesindeki kaza sonucu yaklaşık 1.5 senedir ameliyatlar ve rehabilitasyon sürecinde. Çocukluğuma dair hatırladığım güzel anlarda yer almış bu efsaneye ilk olarak onu yazarak kendimce saygılarımı sunmak istedim.

 yakışmıyor sana böyle olmak...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder